torsdag 4 juli 2013

Nanna - det är jag det

Tredje dagen i rad som jag agerade barnvakt. Det gick fint även idag. Hon sköter sig exemplariskt. Hon var med mig ute och grejade helt själv medan jag hängde tvätt. Hon ropade "Nanna!" då och då för att kolla att jag var i närheten.

Jag lyckades hålla henne vaken och alert till efter lunchen, så som mamman önskade. Då satte jag henne i vagnen och innan jag ens hunnit upp för backen sov hon som ett ljus. Efter en timme vaknade hon upp och var alldeles svettig, men så fort jag lyft upp henne somnade hon om. I min famn. Gosegrisen. Jag gick upp och la henne i sängen och där fortsatte hon att sova. Och sova. Och sova.


Ja ba: huur länge ska hon sova. Tråk. Efter tre timmar vaknade hon med en uns hjälp och då vart det bad i badkaret. Jag kände att hon var tvungen att vara fräsch eftersom hon skulle på kalas nu ikväll. Ja, vi sköter oss båda två.

Nu väntar jag på Danne ska komma hem. Vi ska äta tacos för att fira att han nu har semester. Yeeyh!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar