måndag 15 juli 2013

Everglades

Igår åkte vi genom Everglades, den stora nationalparken här i Florida. I Everglades bor många olika sorters djur och framförallt alligatorer. Min önskan var att få åka airboat. Det ser man ju på olika tv-program som utspelar sig i Florida. Coolt, tycker jag.

Så vi stannades till vid ett ställde där man kunde åka sådan här fläktbåt och jag var helt lyrisk. Gudars, vad jag skrattade. Det pirrade i min mage. Han körde lite stolle med oss i början och driftade fram. Sen i kanalerna körde han lite saktare så vi hade chans att se alligatorerna. Och vi hade tur, för många alligatorer såg vi.








Vi har haft lite otur med vädret de senaste dagarna. Mycket regn har det varit och så även idag. Så nu checkar vi ut och tar bilen ner mot Key West.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar