måndag 8 juli 2013

Tampa

Idag är det andra dagen här i Florida. Vi håller till i Tampa närmare bestämt. Här är varmt och skönt. Inte så varmt som jag hade trott. Det går att ligga i solen utan att svettas ihjäl. Och varje eftermiddag och kväll åskar det som satan.

Igår var vi lite slöa efter resan hit. Så vi tog det lilla lugna. Vi började dagen med att inhandla frulle; jag, Danne, Svenne och Johanna. För de andra hade redan fixat sitt. Så vem fick köra till närmaste mataffär? Jo, jag. Vilken jäkla bil vi har sen då! Jag ska ta ett kort och visa. Så, nu har jag kört bil i Florida också.



Efter frullen gick vi alla ut till poolen och la oss. Så himla najs. När vi blev hungriga packade vi in oss i bilen och åkte till Hooters och åt mat.


Sen åkte vi på en liten roadtrip och var inte hemma förrän klockan var halv 9. Då var det bara att hoppa i säng. Tidsomställningen är inte helt att leka med.

Inatt betade vi av mellan 9 och 10 timmars sömn och jag vaknade pigg och glad. Nu har vi ätit frulle och ska idag utforska stranden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar