onsdag 19 juni 2013

Semestern är nära nu

Jag har ett möte kl 13 idag. Sen har jag semester. Det känns som jag behöver det. De senaste dagarna har jag insett att jag snart är klar med alla mina måsten, och därför börjat koppla av. Och vad händer när man kopplar av. Jag blir så trött så jag tror att döden är nära mig. Som när jag och mamma åker utomlands och jag sover mer eller mindre de fyra första dygnen. Så känns det som jag skulle kunna göra nu också.

Jag är trött och sliten. Så pass till vida att jag inte orkar med mig själv ens. Jag vill bara lägga mig ner och gråta. Eller få ett hysteriskt raseriutbrott. Men jag orkar liksom inte. Det känns som jag är hundra år.


Eftersom mitt möte inte är förrän efter lunch, och jag egentligen skulle varit ledig idag då jag redan inarbetat den här dagen, gav jag mig ut på en springtur i morse. Det var fyra dagar sedan och då brukar det gå lite trögt. Men det gick fint! Ingen rekordtid men 16 sekunder ifrån.

Det var härligt att springa. Helt vindstilla och sjön ligger spegelblank. Jag fick en jäkla insekt i ögat och den störde min sikt dock.


Efter dusch och frulle målade jag lite. Jag klarade inte av att mina tavellister hade en annan vit färg än mina lister. Så jag får måla dem. Tavellisterna alltså. Men eftersom det är självvalt och inte ett måste, så känns det bara roligt.

Nu ska jag göra mig i ordning och bränna in till stan. Jag ska uträtta lite ärenden innan jag drar till Götene.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar