fredag 28 juni 2013

Legitimerad

Åh, den här dagen började ju så fint. Solen strålade och jag hoppade i bikinin och satte mig i solstolen. Men så kom molnen jag ba: uuuusch vad kallt. Sicken skit.

Herr P kom hem från jobbet igår och hade 38.9 graders feber. Vad är det om eller? Ja, jag fick panik och ville inte alls vara i närheten av den där sjuklingen. Så jag gick och la mig på soffan. Men så kunde jag inte ligga på mage och sova. Jag hade brutit nacken. Och då kom jag på att det finns ju trots allt två sängar till i det här huset. Så jag bäddade ner mig i min gamla säng.

När Danne gått upp bäddade jag ur så mycket som fanns i vår säng. Helst av allt hade jag velat bränna upp den. Jag och min bacillskräck. Men så kan man ju inte bete sig. Istället la jag in allt i tvättmaskinen.

Sen gick jag in till grannen och tvättade en tvätt där med, eftersom vi inte kan tvätta vit tvätt med vårt vatten.

Nu hänger allt ute på tork och det känns gött i själen på mig.

Annars då? Jo, jag fick min lärarlegitimation idag.


 Det var i grevens tid skulle man kunna säga. Det ska jag fira!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar