onsdag 26 juni 2013

Detta väder

Jag kan bli så fascinerad av vädret. Tänk att det kan vara så olika från en dag till en annan. Igår var låg jag ute i solen hela eftermiddagen. Det var så varmt och skönt.


Det var så varmt att jag fick ta och plocka fram nätfönstren och nätet till balkongdörren för att kunna vädra korsdrag utan att få in mygg och flugor.

Och så idag då! Absolut spöregn hela dagen. Heeela dagen! Helt sjukt. Jag tror att marken är mättad för det står vatten båda här och var i trädgården.

Men så finns det ju också något positivt med en regnig dag. Jag har myst ner mig i soffan och tittat på tv-serier större delen av dagen. Men sen fick jag se till och rycka upp mig. Jag hoppade in i duschen, sminkade mig och fixade håret. För i eftermiddags kom Johanna och Alvin hit och fikade. Mysigt!

När Danne kom hem återtog jag min plats i soffan, nu med sällskap. Jag tände ljus, vi tittade på Allsång på Skansen (en dag efter eftersom Danne inte var hemma igår) och åt choklad. 


Väldigt mysigt det med. Men imorgon får det gärna vara uppehåll. En regnig dag räcker för mig. Så, nu ska jag göra en soldans innan jag går och lägger mig. Ja, så får det vara och så får det bli!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar