onsdag 12 september 2012

Vardagar

Det är helt galet vad fort dagarna går. Och det är helt galet vad lite jag hinner med utöver jobb, träning och plugg. 

Igår hade jag utvecklingssamtal och var inte i stan förrän tjugo i sex. Då gick direkt till Oxen för att handla inför onsdagsmyset. Det spöregnade när jag kom ut därifrån och när jag kom hem var jag lite som en dränkt katt. Det var bara hoppa ur kläderna och in i duschen.

Efter att ha ätit vid köksbordet tillsammans med Daniel, vilket tyvärr hör till ovanligheten, så kröp jag ner i sängen och pluggade. 


Och där satt jag till det var dags att sova. 

På tal om jobb. Varje morgon när jag kommer till jobbet är det ordning och reda på mitt skrivbord. När det är dags att gå hem ser det ut som om någon faktiskt jobbar där. Innan jag går hem plockar jag i ordning så jag ska mötas av känslan att det är en ny dag morgonen därpå.


På tal om onsdagsmyset – som jag längtar! Jag och Lena ska först träna, sen ska vi äta ostpaj, kräftstjärtar, räkor och sallad medan vi tittar på Bonde söker fru. För idag börjar det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar