måndag 10 september 2012

Gårdagens sjötur

Igår när jag kom hem från fikan med Ananthi stod Daniel i startgroparna och väntade på mig för att åka ut på sjön. Han hade packat fikakorgen och allt. Tyvärr så mulnade det på mer och mer, men det finns inget dåligt väder... och det regnade ju faktiskt inte.

Jag var förste sjökortsläsare och det gick ju fint. Vi kom dit vi hade planerat, och vi åkte över en nästintill spegelblank Vänern.



 Sen kastade vi ankar och Danne invigde sitt spö. När han stod där och kastade som bäst sa han:
- Får jag en fisk nu, Anna, så bryter jag ihop! Vad fan gör vi då?
- Ja, jag tänker inte ta i den. Då får du kasta i hela spöt.


Sen skrattade jag ihjäl mig lite åt honom. Som tur var fick vi ingen fisk.

När vi kom hem gjorde vi äppelpaj som vi åt till efterrätt medan vi tittade på Ensam mamma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar