lördag 15 september 2012

Gör om, gör rätt

Precis när jag skulle till att knoppa igår kväll kom Hostan på besök. Den ville inte lämna mig när den kommit, vilket resulterade i en natt med dålig och på tok för lite sömn. När jag inte somnat klockan 00.30 gick jag ut och la mig i soffan och sov som en potta skit till 6.30, då jag gick in och la mig i sängen igen. Men jag kunde inte somna om.

Efter en timme gick jag upp och blev rädd för mig själv när jag såg mig i spegeln. Hua! Spöklik! En dusch brukar göra susen, men inte ens det och kaffe hjälpte. Jag satte mig i soffan och pluggade några timmar, men sen tog jag två alvedon och gick och la mig. Gör om, gör rätt tänkte jag.

När jag vaknade gick jag upp, duschade för andra gången och precis när jag skulle äta min andra frulle ringde Lena och undrade om vi ville komma ner på stan och ta en kaffe. Lite frisk luft har ingen dött av, och när jag kom hem såg jag att jag inte längre var helt kritvit i ansiktet utan lite rosig och nästan fräsch.

Eftermiddagen har tillbringats med näsan i böckerna. Nu har vi ätit middag och tittar på Körslaget. Jag har gått och blivit besatt av bär. Så. Himla. Gott. Och så lite Kesella vanilj till det. 


Jag har för övrigt varit godisfri i 20 dagar idag. Gott folk, jag tror vi har personligt rekord! (Jag gjorde en liten glädjedans i köket förut, så Danne trodde jag förlorat förståndet)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar