fredag 28 september 2012

Mora

Idag gick jag upp tidigt för att hinna träna innan jag och Daniel skulle åka på weekend. Jag kände att det var dags att träna lite. Det var ju trots allt 15 dagar sedan. Och det var precis så jobbigt och kämpigt som jag hade befarat. Hua mig! Vad fort man tappar kondisen. Men men, lika fort som den försvinner kan den komma tillbaka. Man måste bara svettas lite mer.

När jag kom hem åt jag frulle och duschade. Sen packade jag det sista och så skuttade vi ner till bilen. Halv 10 rullade vi ut ur stan på vår väg mot Dalarna. 

Den här helgen skulle vi egentligen ha haft förra veckan som för att fira att vi träffats två år. Men så kom det kräftskiva för mig och jobbfest för Daniel, så vi sköt på det till den här helgen. Daniel ville gärna åka till Mora, och jag som aldrig varit i Dalarna hade inga motargument. 

Jag körde bara till lite bortanför Kristinehamn. För sen åkte vi på vägar där jag aldrig tidigare färdats, och då hade jag så mycket att titta på att jag höll på att köra av vägen. Dessutom fick jag så många skrattanfall att jag inte kunde se så bra. För när jag skrattar blir mina ögon som små streck, och då försämras min syn avsevärt.

Det var otroligt fint utmed vägen. Hur många sjöar som helst. Jag älskar vatten och idag var det helt spegelblankt. Och dessutom är höstträden så fantastiskt fina! Åh, vad hösten kan vara fin. Vi gjorde sedermera ett stopp för att fika vid en sjö. 


Vi gjorde två spontana avstickare på vägen upp. Det första var på ett stenugnsbageri. Egentligen skulle vi bara ha en kissepaus, men sen kunde vi inte med att gå därifrån utan att ha köpt något. Så vi köpte oss en liten limpa. Dyr kissepaus. Dessutom kom typ alla militärer i hela Sverige och parkerade vid oss. Men som jag skrattade efteråt!

Andra avstickaren var då jag fick syn på en bro som jag promt skulle över. Och se så fint vi fick se tack vare detta!


När vi kom till Mora checkade vi in på hotellet, och sen gick vi ut för att äta. Efter det gick vi till turistbyrån och gjorde upp planer för vår helg. 

Det har varit så fint väder idag, så vi har tillbringat eftermiddagen och kvällen med att strosa runt i staden. Daniel ville så gärna se målet för Vasaloppet. And so we did.



Vi gick lite i affärer och jag har äntligen hittat de vinterstövlar jag letat ihjäl mig efter. Jag blev så lycklig! Jag har letat i alla skoaffärer i stan och Skövde, samt sökt på internet i veckor. Och så hittade jag dem här. I Mora!

Nu sitter vi på hotellet. Vi är något trötta kan jag meddela. Vi har fin utsikt över Siljan från vårt rum. Vi kan se den från sängen om vi böjer oss fram lite granna. Jag dricker rödvin och äter nötter och Danne ölar och äter godis. Kan det bli bättre?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar