torsdag 13 september 2018

Slutspurten

Herre min ge, vad rastlös Sixten är. Han lider verkligen av att vara inne en hel dag. Jag tycker lika mycket synd om honom för att han är sjuk, som för att han måste ta det lugnt. Igår eftermiddag fick jag bara ge med mig och ta med Sixten ut en stund för att han inte skulle göra över med sig själv. 

Jag gick och han cyklade ner till sjön. Vi blev båda förvånade över hur lite vatten det är i sjön. 


Sixten tyckte dock att det var toppen, för då kunde han gå långt ut iförd sina stövlar.


Till hans stora glädje hittade han en tom mussla som fick följa med hem, och som nu ligger i en skål med vatten. 


Idag blev Sixten akut sugen på clementiner, och eftersom vi saknade både ditten och datten här hemma åkte vi in till stan för att handla en snabbis. Sixten ville så gärna ha min halsduk med döskallar på, och det fick han såklart. Han har ju aldrig några önskemål om kläder. Min lilla gullis.


Nej, han dricker inte Celcius. Jag fick skölja ur en burk och hälla juice där i. 

Eftersom Sixten inte har insikten nog att inse att han inte är frisk röjer han på som den Röjar-Ralf han är. Skillnaden är dock att han måste lägga sig ner och vila mellan sina röj. På Ica gjorde han sig plats för vila i kundvagnen. 


När vi kom hem lagade vi mat och sen kom Karin hit. Charlie sov i bilen och undvek på så sätt förhoppningsvis att bli smittad. 

Annars har vi fördrivit dagen genom att leka med lego, måla, leka bärgare och sedan avslutades dagen med ett bad. 

Imorgon bitti ska vi möta upp Daniel i Götene. Jag har två möten imorgon och Daniel kunde vara hemma från jobbet. Så nu är det förhoppningsvis färdigvab:at för min del den här gången.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar