tisdag 28 augusti 2018

Sommaren del 5 - Gott och blandat

På lovets första onsdag åkte jag, Sixten och mamma ner till Karin i Småland för att hälsa på henne och familjens nyförvärv Charlie. Så mysigt att få gosa med bebis! Och det är alltid härligt att få träffa Karin såklart.



Sven fyllde 30 i våras och Johanna fyllde 25 så de ställde till med storkalas. Det är alltid roligt när alla samlas.


Och det vädret som var i somras! Det var alldeles, alldeles underbart. Vi var ute jämt och åt alla våra måltider ute. Utom på de varmaste dagarna. Då var det svalare inne.


Sixten och Stella har varit varje dag när vi varit hemma. De är så fina tillsammans. De är som syskon och ibland får jag rycka in och ryta till när de inte kommer överens.



En kväll var Jeppson och jag på date. Vi var på Pinchos i Skövde. Jag hade inte haft luggen nedfälld på typ hela sommaren, och var tvungen att klippa en hel centimeter. Jag hajade till när jag såg min spegelbild och Jesper kände nästan inte igen mig. Men det var hög tid att jobba bort sommarfrisyren.


Sixten somnar alltid i sin säng, men kommer över till vår säng. Ibland tidigare än senare. Han ska alltid ligga så himla nära. Det har varit lite varmt att ligga såhär i sommar kan jag meddela. Men det är mysigt. Och lite svårt att sova. 


Lagom till jag började jobba, kom målarna och började måla huset. Jag byter det gula mot grått och jag tycker det blir så fint!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar