måndag 13 augusti 2018

Nystart

Jag är ju så skrivsugen, men när uppehållet varit så långt är det som att bestiga ett berg. Jag har ju så mycket jag vill dokumentera för att jag ska kunna läsa tillbaka. För det är ju trots allt för min egen del jag skriver. Jag får ta det pö om pö med början idag, och jobba mig bakåt genom den fantastiska sommaren jag haft.

Idag var det slut på den långa ledigheten för mig och Sixten. Han började på förskolan och jag på jobbet. Jag har ju som tradition att ta kort på honom första dagen på förskolan efter sommarlovet. Roligt att se tillbaka på hur mycket han faktiskt växt på både längd och som människa.

2015

2016

2017

2018

Jag var mentalt inställd på ett tårdrypande avsked, men det vart inget sådant. Han har allt längtat efter sina kompisar och fröknar under sommaren. Jag kände i alla fall att det var hemskt. Jag höll såklart god min framför Sixten, men grät en skvätt i bilen på vägen till  jobbet. Det är inte det att jag inte vill jobba, jag vill bara hellre vara hemma och vara ledig med Sixten. Han är ju livets liv. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar