onsdag 22 augusti 2018

Sommaren del 4 - Åland

Jespers föräldrar hade bokat ett hus på Åland och bjöd med oss alla dit. 


Huset Carola och Håkan hyrt låg så himla fint precis vid vattnet. På mornarna låg vattnet alldeles spegelblankt. Så vackert! Jag är svag för spegelblankt vatten.









Det var en rolig och skön vecka. Vi hade ju verkligen tur med vädret och det utnyttjade vi såklart. Vi badade, solade, paddlade kajak, åt god mat, hade ölprovning, spelade minigolf, bastade och fiskade.











En dag var det mulet och då tog vi tillfället i akt att åka ut på ett äventyr och titta sevärdheter; Bomarsunds fästningsruin, Kastelholms slott och utsiktstornet vi såg från vårt hus. 








Vi var också inne i Mariehamn ett par gånger. Första gången åkte jag, Carola, Veronica och Sixten dit medan killarna var ute och fiskade. Vi strosade runt, tittade på båtar och åt glass.


Den andra gången åkte Jesper, Sixten, Johnny och jag dit. Det småregnade lite så vi tog en bilpromenad runt i stan. Vi stannade till och åt lunch. Den godaste pizzan jag någonsin ätit. Jag skulle på riktigt kunna åka till Åland bara för att få äta den igen. 


Innan vi tog färjan hem gick vi och tittade på Pommern och tog en glass i hamnen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar