lördag 18 augusti 2018

Sommaren del 2 - Midsommar

Jag tycker ju inte att midsommar är något speciellt att fira. Men sedan Sixten kom vill jag att han ska få en liten del av känslan som större delen av Sveriges befolkning har på midsommarafton.

I år bestämdes det att Sixten och jag skulle fira midsommar med delar av min familj och släkt. Vi åkte och dansade runt midsommarstången för att sedan åka hem till mamma och äta sill och potatis.

Sixten och jag började förberedelserna dagen innan genom att åka och plocka blommor till midsommarkransarna. Tänk vad härligt livet ät ändå. Vad gjorde jag innan Sixten fanns?



 

Förra året gjorde jag midsommarkransar för första gången. Jag tyckte att det var så roligt och jag tyckte att de blev riktigt fina. Jag blev nöjd i år också. Det var ett alldeles lagom midsommarfirande med mina nära och kära.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar