lördag 28 november 2015

Hjärtat i tusen bitar och förberedelser

Igår hämtade jag Sixten på förskolan eftersom Daniel var så snäll och stannade till i Skövde för att hämta ut min mobil. På vägen hem stannade Sixten och jag i vår tur till på kyrkogården för att tända ljus. 

Jag vände ryggen till för att tända ljus på mormor och morfars grav och då passade Sixten på att sätta sig ner vid pappas. När jag vände mig tillbaka och fick se honom där gick mitt hjärta i tusen bitar. 



När Daniel kom hem gav jag mig ut på en springtur och kvällen avslutades med tacos och film. Perfekt avslut på den här veckan. Vi var i säng redan strax efter klockan 21. Så pass trötta.

Idag vaknade barnet i familjen redan 5.30. Inget konstigt med det om det hade varit en veckodag. Och inte vet väl han skillnaden. Vi gick upp och gav Danne sovmorgon. Jag hade tänkt att gå ut och gå en morgonpromenad, men det var galet mörkt och det blåste satan. Istället tog jag mig an ljusstakar och stjärnor. När klockan var 8 hade jag adventspyntat hela huset.

Daniels pappa har varit här hela dagen och hjälpt till att riva tapet i Sixtens blivande rum. Sixten och jag har hängt hela dagen. Vi har gjort julgodis, vilat, varit ute i skogen och hämtat mossa till adventsljusstaken, gjort färdigt hans paket-kalender och förberett morgondagens peppis-bak.

Nu har jag sjunkit djupt ner i soffan, och här kommer jag stanna tills jag förflyttar mig till sängen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar