söndag 22 november 2015

Helgens festligheter

Njaha. Då har den här veckan gått. Daniel har varit hemma och vab:at med Sixten sedan i onsdags så jag har kunnat sköta mitt jobb. Nu hoppas jag att Sixten håller sig frisk ända fram till jul.
I fredags var jag på afterwork på Pinchos i Skövde. God mat och framförallt roliga arbetskamrater. Mamma var så snäll och hämtade mig. Precis som förr i tiden. Men nu händer det sällan.

Igår var det så dags för Matthias 40 årsfest. Då Sixten lyckats smitta sin far så fick jag gå till festen allena. Eller själv var jag ju inte. Karin, Svenne och Johanna var ju också där. Men så många fler kände jag inte. Men det var sjukt roligt ändå. Vad jag skrattade. Och vad jag dansade. För andra helgen i rad!

I dag har det varit segt. Jag kan inte gå och lägga mig så sent två dagar i rad. Jag vaknar ju ändå alltid tidigt så jag har varit lite trötters. Men vi har fått mycket gjort ändå. Sängarna är renbäddade, huset är dammsuget, matlådor är gjorda, ägg är hämtade och alla lister i Sixtens blivande rum är nere. 

Sixten hjälpte mig att laga mat. Jag tänkte att det skulle bli kaos och att han säker skulle bränna sig. Men han var så redig. Han stod och rörde i köttfärssåsen utan att ens spilla. 


Vi har också varit ute i det friska härliga vädret. Premiär för overall för den yngste i familjen. Så söt så jag höll på att smälla av.


När vi var ute passade vi på att sätta upp ljusslingan i flaggstången. Det är ju trots allt första advent nästa söndag.


Jag har någonting inplanerat alla helger fram till jul. Galet. Och jag längtar redan till fredag. Hemmakväll med tacos. Det har vi inte haft på två helger nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar