torsdag 3 november 2011

Torsdagsmorgonen

Jag har varit hos tandläkaren nu på morgonen. Tandläkare alltså. Vilket förfärligt yrke. Det är ju vidrigt. Tänk vad mycket äckliga munnar som traskar omkring där ute. Och tänk vad mycket snoriga och kråkiga näsor tandläkare råkar glutta upp i. Nej. Uschligt yrke.

Innan jag satte mig i stolen sa jag att det känns som jag har hål i varenda tand i käften. Jag kan ju inte ens bita i en liten vindruva utan att det ilar. Men efter diverse undersökningar kunde det konstateras att jag bara har borstat för hårt och därmed borstat fram lite mer tand. Fasa tur det. Att det inte var hål alltså. Med en förstärkt tand, ny tandkräm och en tommare plånbok åkte jag därifrån rätt nöjd ändå.

Nu har jag varit och handlat. Jag ska nämligen få en lunchdate till mig idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar