fredag 25 november 2011

På tåget

Den där lördagen då jag satt och skrev på min examinationsuppgift hela dagen fick jag ett bryt. Jag insåg att jag inte gör så mycket annat än jobbar och läser. Jag fick ett bryt på att jag inte har något liv, vilket jag ju har. Men det kändes så då. I stundens hetta, och eftersom jag tyckte så obeskrivligt synd om mig själv, bokade jag en tågbiljett till Stockholm. Där befinner sig, på grund av/tack vare mig, mamma just nu.

Vi ska bo på hotell och mysa. Vi har inga måsten och inget inplanerat. Det enda jag vill göra är att titta på NK:s julskyltning, strosa i affärer, fika och titta på alla julsaker.

Det här är precis vad jag behöver - komma bort och ladda batterierna innan slutspurten. 17 arbetsdagar kvar till jullov, och innan dess ska mycket vatten rinna under broarna. Många arbeten ska bedömas, många prov ska rättas och många betyg ska sättas. Men till på söndag får det ligga där i sina högar och gotta till sig. För nu ska jag bara vara.


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar