söndag 10 januari 2016

Så mycket gjort på så kort tid

Åh, så himla skönt att få sova en hel natt och sedan vakna av sig själv. Helt klart underskattat. Lika underskattat som att själv få bestämma när man ska gå upp.

Jag sov till klockan var nästan 9 men gick inte upp förrän klockan var närmare 10. Jag låg och drog mig och läste bloggar.

Tanken var att jag skulle hämta Sixten när vi ätit frukost men när vi ätit messade mamma att Sixten somnat. Så jag passade på att röja ur kylskåpen och diskade alla hyllplan och lådor. Känslan när det var gjort - ljuvligt!

Jag hann också bädda rent i sängarna, vika och tvättat en tvätt och dammsuga. Tänk vad mycket man hinner när man bara har sig själv att sköta.

När jag hämtat Sixten lagade vi och åt middag. Sen lekte vi lite och sedan var det dags för mig att skjutsa mamma till tåget. Jag och Lena passade på att åka till gymmet i samma veva. Jag startade och avslutade helgen där. Fantastiskt!

Nu har jag förberett inför en arbetsvecka. Matlådor är gjorda, kläderna är framlagda och väskorna packade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar