lördag 30 januari 2016

Lördag (och lite fredag)

Det är inte vettigt vad tiden går fort. Jag blir nästan lite stressad. Men bara nästan. Det känns som att jag inte hinner med något, fast jag hinner med massor. Det känns som jag inte stannar upp och njuter av att Sixten är en liten plutt, fast jag inte skulle kunna njuta mer. För herre, vad jag älskar det lilla barnet. Mitt barn. Fast jag kan bli så arg på honom att jag vill börja gråta.

Igår när jag hämtade Sixten på förskolan fick jag bubblor i magen. Bästa stunden på veckan. Två hela dagar tillsammans att se fram emot.


Vi åkte och handlade lite småsaker, däribland fulgodis. För jag klarade inte hela veckan utan att äta. Så kan det gå. Däremot så åt jag kanske 1% av vad jag brukar. Men ändå. Ingen belöning med fingodis den här helgen. Jag satsar på nästa.

När vi kom hem badade Sixten och jag duschade. Sen satt vi och myste i soffan till Daniel kom hem och då var det typ läggdags för barnet i familjen. Jag lagade mat medan Daniel nattade Sixten och sedan var det fredagsmys för hela slanten.

Sixten vaknade 4.45 imorse så det var en tidig morgonpromenad idag. Efter dusch och frulle åkte jag en sväng till Skövde och köpte nya skor. Och två klänningar. Och en t-shirt. Och två tröjor. Vad hände? Ja, jag vet inte.

Jag har sedan jag kom hem från Skövde hunnit bädda rent i sängarna, tvätta två tvättar och vikt en, lagat mat, dammsugit och våttorkat golven på nedervåningen och vattnat blommorna hos mamma och här hemma. 

Nu har jag satt mig till ro i soffan. Trötters tös. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar