söndag 17 januari 2016

Ett härligt väder

Sovmorgon till klockan 6 imorse. Det tackar jag för. Det är ju trots allt söndag och allt. Tack vare denna lilla sovmorgon gick solen upp redan när vi gick.


Alltså, det här vädret. Jag gillar't! Det är friskt och skönt och härligt.

Vi åt frukost tillsammans när Sixten och jag kommit hem. Daniel och jag har börjat en ny söndagstradition - macka med stekt ägg. Underskattat. Det är ju så jäkla gott. Sixten fick för första gången i sitt liv smaka på varm choklad. Det var han värd med sina rosiga kinder.

Jag bäddade rent i sängarna och städade huset. Sixten, min trogne vapendragare, hjälpte såklart till. "Städa ditt rum" sa jag. Och det gjorde han. Så redig och hjälpsam.


Men när Daniel tog på sig för att gå ut så ville han hellre följa med Daniel. Och naturligtvis fick han det. Dels så är jag ju den största förespråkaren för frisk luft, dels så gick det dubbelt så fort för mig att städa klart.

När jag var färdig innan gick jag ut och gjorde mina killar sällskap. Daniel grejade i trädgården; eldade ris och städade upp efter gårdagens avveckling.

Sedan var det dags för middag och efter det lekte Sixten och jag med hans maskiner till mamma kom och jag skjutsade henne till tåget. Min tanke igår var att jag skulle stanna till på gymmet, men jag kände att jag inte hann det idag. Daniel var inte färdig ute och jag hade en hel del saker kvar att göra. Men nu är de gjorda och jag har förberett för en ny arbetsvecka. 

Nu och jag ska jobba innan det är dags för mig att vika in klövarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar