lördag 9 januari 2016

Internet är tillbaka

Nu så, internet är tillbaka! Var inte det på tiden så säg.

Här kommer julledigheten i snabba drag. Var slutade jag? Just det! Vi skulle åka och baka lussebullar i Gudhem. Jag börjar därifrån och slutar därbak. 



På lördagen firade vi jul med Daniels pappas släkt och på söndagen åkte vi, tillsammans med Lena och hennes familj, till Göteborg för att gå på Liseberg, Precis som vi brukar göra varje år.






Och sen var det ju typ julafton. Vi började med att tända brasan och äta frukost och öppna paket i sängen på julaftons morgon. Precis som traditionen säger. Så himla mysigt!



Sen gjorde vi oss i ordning och åkte till Gudhem och firade jul. Tomten kom och jag och Daniel har delade meningar om det här med tomten. Jag tycker att det är elakt att lura honom, men det tycker inte Daniel. Så när Sixten blev ledsen sa jag att "det är bara farfar" medan Daniel propsade på att det var tomten. Säkerligen förvirrande för Sixten.



Vi sov över och när vi ätit frukost och fikat och Sixten och Lily lekt lite med sina nya leksaker packade vi in oss i bilen och styrde hemåt för nästa julfirande.

Vi hann vila en snutt innan vi åkte till min morbror för att fira jul med min släkt och familj.


Under mellandagarna grejade vi i Sixtens rum. Daniel och hans pappa tog en dag och tapetserade och då fick Sixten och jag vara ute för att inte störa.




När tapetseringen var gjord målade vi övriga väggar och jag målade alla lister,elementet och runt fönstret. På nyårsafton åkte vi till Hjo och köpte en säng till Sixten som jag hittade på Blocket. Och förra helgen satte vi upp alla lister och monterade möblerna.

Det är så gott som klart. Det ska upp en tröskel men den måste Daniel slipa ner lite. Och gardinen som mamma ska sy om. Och sen lite krimskrams som gör rummet mysigt. 


Vad mer har jag gjort? Jo, jag har gått många morgonpromenader och Sixten har inte kunnat hålla sig vaken som han brukar. Det beror nog på att väglaget är allt annat än jämnt på grund av isgatan som råder.




Jag har också varit på gymmet flera gånger. Gått på power och crossat. Så himla skönt! Jag har inte varit på gymmet sedan innan sommaren så jag trodde nästan det skulle skjutas confetti på mig när jag loggade in mig. Men det gjorde det inte. Tråkigt nog.

I torsdags började jag jobba. Det kändes bra jävla tungt. Som alltid när man varit ledig länge. Men när jag väl var där och dessutom hade sjukt roligt med Mathilda och Jesper så kändes det allt annat än tungt. Åt godis och gjorde scheman hela dagen.



Och precis som när jag gick av min föräldraledighet så uppskattar man helgerna mer när man jobbar. Då har man något att längta till och se fram emot. När man är ledig är det som en enda lång helg.

Jag slutade middag igår och eftersom Daniel var jourledig passade jag på att åka till gymmet innan jag åkte hem.

Idag vaknade Sixten redan klockan 5. När det ljusnat någorlunda ute gick vi en morgonpromenad och han somnade såklart nästan med en gång. Ja, så blir det när man går upp så tidigt. 

En annan fick pulsa i snö och bitvis ta i för kung och fosterland. Men det var skönt.


När han vaknat och ätit mellanmål gick vi ut igen. Daniel grejade i trädgården så vi tittade på en stund innan vi skottade snö. Den där snösläden Sixten fick av min morbror och hans fru har använts flitigt. Älskar att den är rosa!

Sen lekte vi lite i snön innan vi gick in och lagade middag. Jag gjorde säsongens första snöängel.



Mamma och Sixten har en sleep-over hos henne ikväll. Jag ska få sova en hel natt utan att någon drar i mitt hår. Och tänk att jag kommer få vakna av mig själv imorgon bitti. Det var inte igår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar