torsdag 3 april 2014

Vårfint

Vilken dag det har varit! Jag är helt slut i mitt huvud. Jag började dagen med att ha mina fem sista utvecklingssamtal. De tog lite längre tid än vad de brukar göra och det gjorde att förmiddagen blev körig. Och sen har det gått i 120 hela dagen. Jag har knappt hunnit gå på toa och än mindre sätta mig ner och andas.

Men nu har jag faktiskt gjort alla mina måsten på jobbet. Alla utvecklingssamtal är avklarade, vårens medarbetarsamtal gjordes i tisdags och jag igår var jag på min sista genrepedagogik. Jag har i gjort de viktigaste överlämningarna till min vikarie och jag har flyttat hem nästan allt från jobbet. 


Och ändå har jag en hel vecka kvar att jobba. Men nästa vecka ska jag bara njuta och mysa med mina elever.

Idag är det torsdag och det innebär veckohandling. När jag kom hem packade jag upp varorna, la in en tvätt och åkte sedan till kyrkogården för att göra lite vårfint där. 


Efter den här dagen var det väldigt skönt att få vara ute lite i den friska luften och lufta hjärnan.

Nu har jag packat gymväskan och tagit fram kläder till imorgon. Sängen ropar mitt namn och jag är inte den som är den. Jag går dit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar