måndag 21 april 2014

Dagens bestyr

Jag ställde klockan på halv 8 för att åka till gymmet. Det är ju trots allt måndag och nu får det vara slut på påskfrossan. Daniel gav mig pekfingret innan jag åkte med förmaningen att träna lugnt och försiktigt. Jajjemen, det gör jag ju varje gång. Typ.

När jag kom hem var Daniels pappa här. Deras projekt för dagen var att sätta in dörren mellan matrummet och det blivande vardagsrummet.


När jag duschat och ätit lite tog jag mig an taklisterna. Ja, så långt har vi kommit att vi har införskaffat taklister. Idag flyttade jag ut min målarverkstad. 


Jag trodde verkligen att det här hålet i väggen skulle resultera i ett fullständigt kaos. Jag var så inställd på att få sanera hela huset från damm och bös. Men till min lycka var det bara lite sågspån att dammsuga upp när Daniel gjort grovstädningen. 


Och dörrarna kom in de med. Och så bra det vart! De är duktiga, mina hantverkare.

Nu har jag målat tånaglarna och packat om min bb-väska. Kändes inte helt rätt. Men nu måste jag nog krypa till kojs.

1 kommentar: