söndag 6 april 2014

Helgens

Såhär på söndagskvällen kan jag konstatera att vi faktiskt har gjort nästintill allt som jag ville ha gjort då Daniel undrade hur lång helg jag trodde att vi hade. 

Igår satte vi upp fler hyllor i arbetsrummet så jag kunde packa upp alla påsar som jag tagit med hem från jobbet. Det kändes väldigt skönt att få dem ur vägen. Jag såg framför mig hur de skulle stå ouppackade under trappan (där jag knött in dem) ändå till min föräldraledighet är över. Men tack vare att Daniel var mig behjälplig med borr och skruvdragare kan jag nu släppa de där sex påsarna med material.

Igår kväll åkte vi till Töreboda för att fira min kära syster Yster som fyllde år i fredags. Vi åt hamburgare på Mandys och sen åkte vi hem till henne och åt tårta.


Idag har Daniels pappa varit här. De har tillbringat i princip hela dagen med att installera våra två diskmaskiner.



För mig har det varit något av en handtags-dag. Jag fick hjälp av Bengt A att montera handtagen på skötbordet.


Även alla handtag på lådorna och skåpen i köket är på plats. 


Nu kan jag så smått börja flytta in. Så smått var ordet, eftersom högskåpet och köksön ska monteras innan jag kan flytta in på riktigt.


Innan Daniels pappa åkte hem vände de på dörrarna på det ena kylskåpet. Nu är det också igång och imorgon kan jag flytta över och ordna om så jag får det precis som jag vill ha det.

Imorgon börjar min sista arbetsvecka. Helt galet ju! Och jag är så redo. Väskorna packade, kläderna framtagna, smörgåsar och matlådor gjorda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar