söndag 20 april 2014

Påsk

Jag och Daniel höll på in i det sista med att greja i köket igår. Ja, vi höll på att komma för sent till min morbror. Som påsktraditionen säger tillbringade vi kvällen hos dem. Vi åt jättegott påskbord och letade påskägg.


Redan vid nyår köpte Daniel och jag raketer för denna kväll. Jag köpte små fjuttiga medan Daniel gick på det större artilleriet. Jag kunde såklart inte vänta till dess att vi tände påskelden.






När äggtoddyn var urdrucken var det dags att tända brasan och Daniel sina fyrverkerier.



Idag vaknade jag halv nio, åt frulle och åkte sedan till sjukhuset för att hälsa på mormor. Resten av dagen har tillbringats med att montera och fylla lådor i köket. Förutom en timme då jag tog igen mig i solen. Jag har också tvättat och vikt tre tvättar samt bäddat rent i sängen.

Nu blir det soffan resten av kvällen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar