fredag 4 april 2014

Friday

Jag har bott här större delen av mitt liv, men jag vänjer mig aldrig. De här soluppgångarna till exempel. Jag blir helt tagen.


Vilken start på dagen! Jag blir helt varm i själen. Tänk att jag ska bo här hela livet. 

Dagen har gått så himla fort. Åttorna går på prao nästa vecka så allt jag vill ha sagt och gjort med dem var jag tvungen att avklara idag. Så jag har haft fullt upp.

Efter jobbet åkte jag till gymmet. Det tog emot ganska mycket eftersom jag vet hur varmt det är där när solen legat på hela dagen. Men så vet jag ju att jag skulle bli så irriterad och förbannad på mig själv om jag bangat, så jag åkte dit på rent vres.

När jag kom hem var Daniel ute och grejade med gräsklipparen. Jag blev helt kär och varm i hjärtat när jag såg honom. Jag är så glad att jag hittat honom. Han är så bra. Giftasmaterial helt klart.

Medan han grejade ute, grejade jag inne. Den arbetsfördelningen bestämde vi redan innan vi flyttade hit, och den är vi nöjda med båda två. Jag tycker verkligen inte om att hålla på i trädgården. Tacka veta jag att städa, diska och tvätta!

Och det är precis vad jag gjort. Det var väldigt längesen jag städade på en fredag. Jag har också gjort lite helgfint med blommor.



Det finns så mycket jag vill hinna med nu i helgen. När vi låg och pratade om det i onsdags frågade Daniel hur långa jag trodde att helgen är egentligen. Ha! Aja, vi får se vad vi hinner med. Jag kanske borde skriva en prioriteringslista..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar