måndag 12 augusti 2019

Sommarlovets två sista dagar

Igår hade jag en lugn grejar-dag. Jag städade, bäddade rent i sängen, tvättade, hämtade ut paket och var hos mamma och klippte mig. Mitt stackars hår har utstått mycket sol och bad och en redig toppning var helt klart på sin plats.

På eftermiddagen gav jag mig ut på en springtur. Jag som nästan vant mig vid att springa bland romerska lämningar, strålande solsken och hög temperatur. Det var lite skillnad igår så att säga. Men att försöka undvika vattenpölar och gegga är ju också härligt.



I förmiddags hade vi tid på polisstationen för att göra ett nytt pass till Sixten. Jag mötte upp Daniel och Sixten på parkeringen och jag hade fjärilar i magen. Som jag längtat efter Sixten. Vi har varit ifrån varandra i 10 nätter. Det har aldrig tidigare hänt. 



Vi har inte gjort jättemycket idag. Vi har myst och pussats och kramats. Eftersom det är sista dagen på sommarlovet idag åt vi god frukt till efterrätt idag. 


Efter maten hoppade vi på cyklarna och cyklade till mamma och sen till Ebbetorp. 

Redan innan Sixten åkte till sin pappa förra fredagen hade han en lös tand. Jag ville så gärna vara med när han tappade sin första tand eftersom jag missade när han tog sina första steg. Jag mutade honom med allt jag kunde komma på för att få dra ut tanden innan han åkte, men Sixten vägrade. Men tanden ha suttit kvar hela tiden, men idag var den lösare än lösast. Vid kvällsmaten var jag rädd att han skulle svälja den, så under ljudliga protester drog jag ut den.


När tanden väl var ute så tyckte Sixten att det var så skönt. Och han sa att det bara kittlade till när jag drog ut den. Han var så glad och stolt över att ha tappat sin livs första tand. Och han ser fram emot att visa sina kompisar på förskolan imorgon.

Ja, imorgon är det dags för jobb igen. Jag kan inte känna att det ska bli jätteroligt. Det är lite ångest här nu. Inte för att jag inte trivs med mitt jobb, utan för att jag tycker det är härligare att vara hemma med mina killar. Det brukar kännas bättre när jag väl är igång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar