fredag 2 augusti 2019

Sista semesterveckan på hemmaplan

I måndags vaknade jag före de andra två i huset. Sixten har sovit till 7.30 nästan varje morgon, och ibland är det längre än vad jag behöver. Tack vare att jag var först kunde jag ligga och titta på mina två fina killar.


Efter frukosten skjutsade jag Sixten till sin pappa, och sen åkte Jesper och jag till deras båt där Jespers storebror Johnny väntade. Vi åkte ut till ön och tillbringade hela dagen där. Så härligt!



När jag gick och la mig i måndags sa jag till Jesper att det skulle bli så himla skönt att städa huset så som i tisdags. Eftersom det var så fint väder hela förra veckan var det ett bra tag sen dammsugaren var framme och gjorde sitt jobb. Tack vare att det var regnigt i tisdags passade jag på att verkligen storstäda huset och handla. Sen åkte Lena och jag till Töreboda och hämtade hem våra cyklar. En perfekt dag att göra måsten.

I onsdags började Sixten och jag dagen med en morgonpromenad. Vi hade inte många mornar kvar tillsammans detta sommarlov.


Sixten stannade hos mamma och jag sprang som vanligt via en omväg hem. En helt ny omväg till och med.


Efter att vi ätit middag cyklade Sixten och jag till mamma dit min syster hade kommit. Vi gav oss alla ut på en härlig kvällscykeltur. Vi hälsade på min morbror och hans fru, och sen cyklade Karin och Sixten vidare till Ebbetorp medan jag avvek för att fixa kvällsmat. 


Jag passade på att lära Sixten lite cykelvett genom att cykla och ta en selfie. Jag tycker själv att jag är en utmärkt förebild. Sixten lånade ut sin cykelhjälm till Charlie så han fick ta sin hockeyhjälm. Han var inte ledsen för det.

Även igår började vi dagen med en morgonpromenad. 


Sixten passade på att morgonmysa lite med sin kusin.


Jag ägnade dagen med att packa innan vi åkte hem till mamma och åt middag. Min lillebror och hans familj kom också dit. Vi åt sill och lax med potatis från vårt land. Det var så gott och jag åt så jag storknade.

Idag har jag styrketränat, packat det sista och dammsugit. I eftermiddag åker mamma och jag till Partille för att sova där eftersom vårt flyg till Turkiet går tidigt imorgon bitti. Vi ska lämna av Sixten i Falköping eftersom de ska åka till Öland imorgon. Vi ska vara ifrån varandra i tio nätter. Det är hemskt långt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar