söndag 18 augusti 2019

Första arbetsveckan

Det är alltid en smärre chock att återgå till jobbet efter en så lång sommarledighet. Dels är jag inte van att behöva använda hjärnan så mycket, fastän jag läst 13 böcker i sommar. Dels är jag inte van att sitta stilla så mycket. Det värsta är nog ändå att vara inomhus i princip hela dagarna, när jag vant mig vid att vara utomhus.

När jag kom hem från Skövde i onsdags följde jag med Sixten på fotbollsträningen. Jesper och jag möttes av i dörren, eftersom han skulle åka och spela padel. Jag sa till honom att jag borde varit den om åkte och spelade för jag var så trött att jag inte orkade med mig själv. Min hjärna och kropp var seg som sirap. Dock var det härligt att få vara utomhus medan Sixten tränade. Jag och Lena satt och pratade ikapp och jag låg på minus när det kom till Sixten-kontot. Vi har varit ifrån varandra alldeles för mycket.

Sixten åkte till sin pappa efter fotbollsträningen och jag åkte hem och hade onsdagsmys med Jesper. 

I torsdags ställde jag klockan tidigare än nödvändigt för att hinna ut och springa innan jobbet. Det var SÅ skönt. Lite kyligt, men så fint och precis vad jag behövde.


Efter jobbet i fredags mötte jag upp Sixten och hans pappa för ett byte. Som jag sett fram emot fredagsmyset med mina killar! Jag gick upp snortidigt för att hinna styrketräna innan jobbet, så jag kunde ägna all tid åt Sixten. Vi åt varmkorv med bröd innan vi intog godis i soffan. Mysigt!

Igår hade jag nageltid i Lidköping på förmiddagen. Ja, så kan det gå när man inte bokar tider i tid Jag lämnade av Sixten och Jesper hos hans föräldrar på vägen. 


När jag gjort naglarna införskaffade jag mig ett par nya springskor. Det var innan jul jag konstaterade att jag behövde nya, så det var mer än dags. Sen åkte jag till Götene där Jespers föräldrar bjöd på god middag och fika.

Sixten har varit så Stella-sugen länge nu, så när vi kommit hem kom hon hit och lekte. Mina gullisar.


Idag började Sixten och jag dagen med en morgonpromenad. Det var ljuvligt! 


Jag sprang via en omväg hem och invigde mina nya löparpjucks. 



Jag fick den tredje bästa tiden i Runkeeper. Snabba skor!

När jag duschat och ätit frulle hämtade jag Sixten hos mamma. Vi grejade ute i trädgården, och medan Sixten gick och hjälpte grannen med garagebygge passade jag på att städa huset och göra ingefärashot. 

Efter maten kom Stella hit och lekte. Jag passade på att jobba lite, eftersom de lekte så bra. Jag har också bäddat rent i sängarna och tvättat tre tvättar. Nu har jag gjort matlådor till i veckan och packat våra väskor. Jag är redo för en ny arbetsvecka. På onsdag kommer eleverna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar