lördag 24 augusti 2019

En pussel-vecka

Den här veckan har det varit ett litet pusslande för att få allting att gå ihop. Det är alltid mycket på jobbet i början av ett nytt läsår, samtidigt som vi vänjer oss vid att vara tillbaka i vardagen med allt vad det innebär. I detta pussel ingår att Sixten vill inte gå långa dagar på förskolan, och jag vill hinna träna. 

Jag tycker att vi har fått till det riktigt bra. Mamma och Jesper har hämtat Sixten på förskolan och jag har faktiskt tagit mig ut och sprungit när jag kommit hem från jobbet fastän jag varit väldigt trött.


Vi håller gott humör på mornarna, fast vi är så trötta att vi nästan kräks. Efter lite mys och frulle är vi på gång. Den ene mer än den andre.



Jag är inte så älskvärd just för tillfället. Jag blir lätt så när jag är stressad och såhär i läsårsstart är det kombinerat med en omställning från ledighet till jobb i 120. Jesper är tålmodig med mig och låter mig hållas. Han får stå ut med en hel del, och istället för att tycka att jag beter mig som en idiot uppmuntrar han mig och i tisdags kom jag hem till dessa vackra blomster. 


Hur rar får man vara?

I onsdags hade jag föräldramöte, och eftersom det inte var någon idé att åka hem emellan passade jag på att jobba som en tok. Sixten åkte med Elin till fotbollsträningen och Jesper skötte nattningen. Perfekt!

Eleverna började i onsdags och i torsdags hade vi en klassdag. Vi åkte till campingen i Hällekis där vi bara umgicks och hade det trevligt. Vi hade verkligen tur med vädret, för när vi kom åter till skolan började det regna. 



Mamma skjutsade Sixten till Falköping i torsdags eftersom jag slutade sent. På vägen hem från jobbet hämtade jag ut Sixtens nya pass och några paket. 

I tisdags fick jag en sådan himla skoskav. Jag kände inte ens när jag fick det, men när jag skulle sova så kunde jag inte ligga på något sätt utan att det gjorde ont. Det är liksom inte så farligt på utsidan, utan jag har en röd, svinöm bula. Jag kan typ inte gå ordentligt i ett par skor, så jag undrar sa flundra hur jag ska komma i klackskorna på kvällens bröllop.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar