lördag 25 mars 2017

Våffeldagen

Imorse vaknade vi klockan 6 och då hade jag sovit i 9 timmar. Jag har helt slut som artist igår och gick och la mig innan klockan 20, tittade på ett avsnitt av Gåsmamman och somnade sedan omedelbart. Så när jag vaknade kände jag mig pigg och utvilad.

Vi gick upp och gick ut och gick en morgonpromenad. Sigge hade spring i benen och gick en hel del själv. Vår morgonpromenad tog därför av förklarliga själ ganska lång tid. Men det gjorde inget. Vi hade ingen tid att passa, och det var väldigt roligt. Sixten plockade kottar och vi stannade och pratade med alla som var ute. Mycket trevligt. 



När vi kom hem åt vi frulle, hängde en tvätt och dammsög hela huset innan det var dags för Sixtens vila. Han drog en riktig långvilla. Ja, det är tröttsamt att vara ute och gå. 

Sixten ville hemskt gärna gå ut, så det gjorde vi. Vi grejade i trädgården och tog en fikapaus ute på trappen.



Sen kom Jesper och hans bror hit. Johnny tog sig en titt på mina fönster, vi lekte Sixten svettig och sen drack vi kaffe innan de åkte hem.

Det är våffeldagen idag, så Sixten och jag avslutade dagen med att äta våfflor. En väldigt bra dag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar