onsdag 22 mars 2017

En dag i huvudstaden

Igår morse hoppade vi, jag och min 8:a alltså, på bussen för att åka till Stockholm på studieresa. Första stoppet var ett besök på Vasamuseet. Där gick vi först lite på egen hand innan vi fick en guidad tur. Jag vet inte hur många gånger jag varit där tidigare, men det är alltid lika fascinerande och intressant. 


Jag och min elev hittade en selfie-spot som vi såklart inte var sena att utnyttja.


Innan bussen tog oss vidare till centrum åt vi lunch på museet. Vi fick lite fritid på stan så vi gick och strosade i affärer och fikade. Så roligt jag hade! Vad jag skrattade.


Vi samlades åter vid Riksdagen där vi fick en guidad tur av den bästa guide jag någonsin blivit guidad av. 


Våra elever skötte sig exemplariskt och ställde superbra frågor. Så stolt jag blev över dem! Jag har ett jättebra kort på oss alla taget inne i Riksdagen, men jag vill inte lägga ut den förrän jag frågat dem om det är okej. 

Innan bussen gick hemåt åt vi middag och Stockholm visade sig från sin bästa sida.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar