söndag 12 mars 2017

Helgens

Jag har varit helt obefogat trött den här veckan. Jag har gått och lagt mig tidigt varje kväll och sovit som en stock, men ändå varit så trött att jag knappt tagit mig upp på mornarna. I torsdags hade jag så ont i huvudet hela dagen att jag mådde illa. Jag tänkte att jag säkert hade något i kroppen och att jag skulle bli sjuk. Men så i fredags vaknade jag och kände mig piggelin.

När jag kom hem från jobbet i fredags gav jag mig ut på en 6 kilometers springtur i det fina vädret. Så härligt! Och dessutom på den bästa tiden på länge. Bra start på helgen.


Jag duschade och Jeppson gjorde mat. Sen tillbringade vi kvällen i soffan. Fredagsfys före fredagsmys! Jag fick live-underhållning av trubaduren himself. Så söt så jag dör.


Igår vaknade jag av att solen sken och jag snörde på mig löparskorna och gav mig ut. Jag tänkte att jag skulle ta det lite piano, och jag tyckte att jag gjorde det, men sprang bara 12 sekunder sämre än i fredags. Solsken och krispig luft. Så skönt.


När jag duschat gjorde jag kaffe och kröp ner i sängen hos Jesper. Inte dumt alls. Medan han åkte och tittade på fotboll dammsög jag huset. Sen åkte vi och plockade upp Jespers föräldrar innan vi åkte vidare upp på Kinnekulle. En liten bilpromenad i det fina vädret.

Vi åt middag, fikade och spelade Quiz hos och med Jeppsons föräldrar innan vi styrde kosan hemåt. Vi kom dock inte så långt. Några av tjejerna i min klass hade mellomys, så vi stannade till en kort stund där. På vägen dit mötte vi Jespers bror som tyckte vi skulle komma till honom och titta på Melodifestivalen, så det gjorde vi.

Idag tog jag sovmorgon. Eller ja, jag var uppe klockan 8 och la in en tvätt, men sen kröp jag ner hos Jesper igen. Och somnade om. Det händer ju ytterst sällan. 

När vi gjort oss i ordning och ätit frulle åkte vill till Skövde. Vi gick lite i affärer och tog en fika. Så mysigt!


Jag åkte och hämtade Sixten. Vi skjutsade mamma till tåget innan vi åkte hem och åt kvällsmat. Jag hade två saker jag absolut skulle få gjort i helgen; det ena var att tvätta min jacka, det andra var att göra rent avloppet till handfatet här uppe. Jackan tvättade jag igår, men avloppet hade jag glömt av. Så det gjorde jag nu ikväll. 


Alltså, det är SÅ äckligt. Det är ju bara mitt hår, men ändå. Jag höll på att spy medan Sixten stod bredvid och asgarvade. Han skrattade så han kiknade. Ja, det är ju roligt att man kan roa någon. Han var, trots skrattandet, mig behjälplig med att fotografera spektaklet och servera mig våtservetter.

Sixten sover sedan ett tag tillbaka, jag har packat väskorna och lagt fram kläder till imorgon så jag känner mig redo för en ny arbetsvecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar