torsdag 21 juli 2016

Sommar, sol och bad

Igår fick jag sovmorgon till 7.43. Jag blir lika chockad varje gång Sixten sover längre än till 6. Vi var vakna en stund mitt i natten dock. Jag fick en kissig blöja fint lagd på min mage vid 3, så vi fick gå upp och ta på en ny. Sixten var pratsjuk och ville ligga och prata en stund. Till slut fick jag säga att vi kunde fortsätta konversera följande dag.

Vi bytte gårdagen till ära ut vår morgonpromenad mot en cykeltur. 


Vi vidgade på så vis våra vyer och fick se så många fler maskiner och djur än vad vi brukar. Väldigt uppskattat av Sixten.

På vägen hem stannade vi till hos mamma och gratulerade henne på födelsedagen.

När vi kommit hem tog vi en snabb frulle och svidade om till badkläder. Vi tog ett förmiddagsbad och fick sällskap av Elin och Stella. Mycket trevligt. Solen lyste med sin frånvaro men det var varmt ändå.


Efter vila och middag kom Daniel och hämtade Sixten. Jag hoppade i badkläderna igen och lagom till dess letade sig solen fram. Det blev en riktigt fin sommarkväll som efter badet bjöd på grillat och rosé. Härligt!


Idag började jag dagen med en springtur. En sjukt svettig och tung sådan. Det kändes som jag tog ett steg framåt och två steg bakåt. Jag trodde aldrig att jag skulle komma hem. Men det gjorde jag. Såklart.


Efter en kall dusch och frulle åkte badkläderna på. Älskar det här vädret!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar