onsdag 13 juli 2016

Att göra det bästa av vädret

Jag kan inte hjälpa det, men det här vädret gör mig aningens bitter. Jag vill ha värme och sol så vi kan bada! Vi försöker såklart göra det bästa av situationen och tar till vara på solen när den behagar kika fram. I lördags till exempel, åt vi både frulle och middag utomhus.


När vädret inte visar sig från sin soliga sida myser vi med tända ljus och jag läser böcker när Sixten somnat.



Den här buketten är inte den vräkigaste jag haft stående på mitt bord, men ack den finaste. När jag var på banken i torsdags hängde Sixten med sin moster Karin och då plockade han den till mig. 


Både Sixten och jag blir ganska så rastlösa när vi inte kan vara ute. Igår vägrade Sixten att sova middag, och det kan jag i och för sig förstå. Han blir ju inte direkt överstimulerad. Mamma var barnvakt medan jag gjorde naglarna, men inte heller hon lyckades söva honom. 

När jag kommit hem och vi ätit middag åkte vi till stan och handlade. På vägen hem stannade vi till hos mamma och fick med oss nybakta bullar. Vid det laget var Sixten ganska trött och en kaffe med nybakad bulle var exakt vad jag behövde för att orka med vädret och ett övertrött barn. Galet gott!



Just idag, efter flera dagars mer eller mindre regnande, var jag glad över att det höll upp så vi kunde vistas utomhus utan att bli genomblöta. Man får vara glad för det lilla. Vi var ute och gick vår morgonpromenad, och när vi ätit frulle gick vi ut och krattade upp kottar i trädgården.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar