fredag 22 juli 2016

Alltså vädret!

Jag blir på riktigt helt själaglad av det här vädret. Så där så att det pirrar i hela magen på mig. Så himla härligt med sol och värme i kombination. Oslagbart ju!

Sixten kom in till mig halv 6 idag och tyckte att vi skulle gå upp och fånga dagen. Och jag förstår honom. Eftersom jag inte hade rullgardinerna fullt neddragna sken solen rakt in. Vi gick upp och gav oss ut på en tidig morgonpromenad.

Lagom till vi skulle äta frulle kom Karin hitfarandes och gjorde oss sällskap till både frukosten och sedan även till badet. Mycket spontant och trevligt!



Idag har det inte varit ett moln så långt ögat kunnat nå. Och galet härligt varmt! 

Vi badade och Sixten är helt vatten-tokig. Han doppar huvudet och kastar sig och håller på. Idag var han till och med ute på flotten. 

Till slut blev han så trött att han själv bad om att få gå hem. Då vet man att det är allvar liksom. Så hem vi gick. Och vilade han gjorde. Som en stock. Jag kunde i godan ro både ogräsbekämpa i grusgången, plocka upp alla kottar från gräsmattan och tillbringa en timme i solstolen. Inte illa alls. Skönt att få grunda en liten bränna innan Kreta då jag ska åka med någon som behöver använda solskyddsfaktor noll trots att man är utomlands. 

När vi ätit mat kom Elisabeth, Elin och Stella förbi och undrade om vi skulle med och bada. Sixten hängde på och jag passade på att klippa gräset. Livspusslet - ibland löser det sig av sig självt.

Algblomningen, som vi såg pyttelite av imorse, hade blivit värre så de åkte hem för att bada i Stellas pool istället. De små liven tyckte tydligen att det var att byta ner sig, så lagom till jag var klar med klippningen ringde Bettan och sa att de tänkte åka till stan och bada istället. Eftersom jag var färdig hängde jag såklart på.

Vi fick ett härligt kvällsbad på Sandviken. 



Sixten och Stella är så söta ihop att jag dör söt-döden.


När vi kom hem duschade vi och sedan stupade Sixten i säng. Det är jobbigt med bad och värme. Jag sitter ute på altanen och njuuuter. Livet på en pinne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar