lördag 2 juli 2016

Gårdagns och dagens

Såhär i lediga tider börjar vi, alltså Sixten och jag, i största möjliga mån dagen med en morgonpromenad. Igår var inget undantag trots att regnet stod som spön i backen. Jag tänkte att Sixten ändå sitter varmt och torrt i sin vagn och jag klädde mig efter väder. Men Sixten vägrade sitta under suffletten, så han blev trots regnjacka blöt. Och jag, jag var blöt ända in på underkläderna.

Efter dusch och frulle lekte vi, packade upp gjorde i ordning på sakerna jag köpte på Ikea i torsdags och sedan var det dags för Sixtens vila.

När vi ätit middag åkte vi in till stan och storhandlade.


Idag var det uppehåll under större delen av morgonpromenaden. Vi tittar alla maskiner och djur vi passerar och höjdpunkten är korna. Och idag hittade vi nya kossor att titta på. Till Sixtens stora lycka.


De sista 20 minuterna gick vi i spöregn, men det kändes som en walk in the park om man jämför med gårdagen.

Förmiddagen bjöd på disco, bokläsning, lek med maskiner och sångstund innan det var dags för middagsvila.

Tack och lov höll det upp efter middagen, så jag kunde gå ut och rasta barnet. Han är verkligen inte en inne-person. Han klättrar lite lätt på väggarna. Min syster kom förbi och vi gick alla ut och plockade av bigarråerna. 


När Karin sprungit hem gick Sixten och jag på smultronjakt. Så himla mysigt!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar