fredag 25 juli 2014

Den stora vaccinationsdagen

Man ska inte klaga på värmen, och det gör jag inte. Men jag tycker att det är lite väl. BS (Before Sixten) skulle jag förmodligen inte tyckt det, för jag gillar ju värme. Men då hade jag lätt tillbringat mina dagar på Sandviken och badat mig skrynklig.

Nu när jag ligger ute i trädgården är det galet varmt. Sjön har legat spegelblank i jag vet inte hur många dagar. Inte ens en liten fläktande vind. Sixten håller jag inomhus, för där är det fem grader svalare än ute. Det innebär att jag, så fort han somnar, går ut till solstolen och sen får springa in när han vaknar till. Och då är det en genomsvettig mamma som ska ta upp sitt barn. Inte så mysigt.

Imorse vaknade vi klockan 7. Då hade han sovit sedan 22 igår. Bra barnet! Trots att han inte ätit på 10 timmar var det ingen fara på taket, utan vi kunde ligga och dra oss och mysa lite.


På förmiddagen hade vi tid på BVC för vaccination. Det blev inte alls så mycket skrik och gråt som jag föreställt mig. Då har han haft värre anfall här hemma. Och det gick över fort.

Han somnade som en stock i bilen hem och sen sov han, om än lite oroligt, i tre timmar. Jag fick ligga bredvid och tjoffa in nappen.


Sen vaknade han glad och pratsam precis som vanligt och jag tänkte att "det här var väl inget". Men sen i eftermiddag fick han ett skrikanfall. Jag gav honom en Alvedon och närhet och så sov han som en stock i tre timmar till och nu är han sig lik igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar