torsdag 17 juli 2014

En dag i stan

Idag har vi haft en dag i stan. Vi har uträttat lite ärenden. Eller nej. Daniel har uträttat några ärenden och jag och Six har följt med. Eftersom jag var den som körde så hamnade vi helt oplanerat på Mio. Egentligen tänkte jag titta på saker som Sixten kan tänkas önska sig i dop-present, men vi passade också på att titta på matsalsbord till vårt matrum. Vi skulle bara titta. Men så hittade vi ett som vi båda ville ha och vips så hade vi köpt det. Ett impulsköp skulle man kunna säga.


Men bordet talade till oss. Precis som klockan vi impulsköpte till köket. Bordet och stolarna kommer nästa vecka. Efter det kan lampan, som vi köpte för länge sedan, få komma upp. Ja, vi håller fortfarande på och lägger vårt köks-pussel.

Vi passade också på att veckohandla mat när vi var i stan. Jag har helt tappat intresse för mat och kunde inte bry mig mindre om att det inte finns mat i kylskåpet. Jag går till grannen och hämtar ägg, och det är liksom tillräckligt för mig. Imorse hade jag inte ens mjölk till mitt kaffe. Men Daniel insisterade, och det kan jag ju förstå. Han har också någon form av dåligt samvete för att han ska jobba tre dagar á 12-timmars pass i helgen, så han ville väl att  jag i alla fall skulle ha mjölk hemma.

När vi kom hem åt vi middag och sen drog Daniel för att greja med gräsklipparen. Jag bäddade ner Sixten som var helt utslagen efter vår lilla tripp.


Jag har äntligen, efter veckors träning och skedande, fått honom att godta att sova på sidan. Jag tycker nämligen att hans huvud börjar bli platt i bak. Nu måste jag dock träna honom på att sova på den andra sidan också. Trägen vinner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar