tisdag 2 juli 2019

Helgens och två Baddare

I lördags vaknade jag upp efter att ha sovit nio utmärkta timmar. Vem skulle kunna tro att jag var så trött efter att ha varit på semester? Men dygnet blev ju lite fel i torsdags så.. Jag vaknade halv nio och kände att jag sovit bort halva dagen. Jag som hade tänkt att jag skulle ut och springa innan det blev för varmt. Men men, jag visste att jag skulle bli irriterad på mig själv om jag inte gav mig ut, så jag gjorde det.


Jag hade ju inte tränat på hela veckan i Kroatien, så det var lite tungt. Men jag dog ju inte, så jag är nöjd.

Jag tillbringade det mesta av dagen i solstolen innan jag följde med Jesper för att titta på när hans bror spelade fotbollsmatch. Eftersom jag varit så duktig och kollat på hela fotbollsmatchen utan att tröttna fullständigt åkt vi upp på Kinnekulle. 

Vi stannade till vid Munkängarna och gick en liten sväng. Jag älskar Kinnekulle. Det är ju bara så fint där.



Ända sedan i torsdags har jag varit sååhå sugen på en räkmacka. Så när vi kommit hem och jag vattnat i trädgården gjorde jag mackor som vi åt till fotbollen på TV. Jösses, vad mycket fotboll det blev för min del.


I söndags började jag dagen med ett styrketräningspass och sen njöt jag av solen och värmen. Jespers bror ringde och frågade om vi ville följa med och bada, och det ville vi såklart. Vi möttes upp i Böja och jag badade i svenskt vatten för första gången den här sommaren. Sent, för att vara mig.


Vi var där hela dagen och kom hem lagom till att Sixten kom hem. Vi åt middag och sen gjorde Jesper en jordgubbsmojito till mig. Man får passa på när vädret bjuder till.


Sixten har längtat så mycket efter Stella att vi knappt hann gå upp ur sängen innan han ville att hon skulle komma. Vi hann i alla fall äta frulle, sen kom hon hit. Till Sixtens stora lycka. De lekte här en stund och åkte sedan till Ebbetorp. Jag passade på att ge mig ut på en springtur. Det gick så himla bra!


På eftermiddagen kom Sixten och Stella tillbaka hit. De hade verkligen en heldag tillsammans. Gullisarna. 

När Lena slutat jobbet åkte Sixten och jag dit. Det var alldeles på tok för längesen vi sågs. Vi drack kaffe och pratade ikapp medan barnen lekte.

Sixten var så trött igår och somnade som en stock. Men han vaknade och var för varm, så han kom in till min säng där jag låg och läste. Så mysigt.


Idag vaknade vi till trist väder. Var tog värmen vägen? Vi bestämde oss för att åka till Götene badhus och bada. Dessutom hade Sixten råkat ta sönder Stellas ena armpuff igår, så jag kände att jag var tvungen att köpa nya till henne. Vi frågade såklart om Stella ville följa med och bada, och det ville hon.




När vi var i Kroatien var Sixten så taggad på att ta märken, så jag kollade upp vad som krävdes för att ta Baddaren. Det visade sig att han kunde ta både den gröna och den blåa. Så idag när vi var på badhuset visade han upp för en instruktör, och kunde köpa sina märken. Han var så stolt.

Stella följde med hem hit efter badet och vi åt en sen middag. Sen kom Elin och tog med sig båda barnen till Ebbetorp. Jag passade på att plocka i ordning i huset och tvätta två tvättar.

Nu sover Sixten som en stock, och jag ska gå och lägga mig och påbörja en ny bok. Den tredje sedan jag gick på ledighet. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar