tisdag 23 juli 2019

Helgens och gårdagens

I lördags fyllde mamma 65 år och bjöd in till stort kalas i församlingshuset. Jag har nästan inga kort därifrån. Jag hade helt enkelt för trevligt och roligt. Mamma hade lagat så god mat och gjort en drömmigt god jordgubbstårta. 

Sixten och Stella bjöd på sång- och dansshow under middagen. De är ju för söta. Karin hade gjort ordnat skattjakt för alla barnen och femkamp för alla som ville vara med.


Karin, Johan och barnen sov över här och vi började söndagen med en stor härlig frulle.


Fram på förmiddagen åkte familjen Lundell-Svensson hem, och jag och Sixten väntade ut regnet. Och som vi fick vänta. Det ville aldrig ge med sig. Sixten fick ett kastspö av Jesper i lördags som han så gärna ville ut och prova. Till slut gav vi upp väntandet, klädde oss i regnkläder och gick ut på mossen för att pröva fiskelyckan.


Tyvärr råkade Sixten sätta i draget i en stock och när jag skulle försöka få loss det ryckte jag sönder linan. Sixten blev väldigt ledsen och arg på mig. Naturligtvis. Men vi ringde till min storfiskare till bror som förklarade att det hände även honom.

Igår började vi dagen med en morgonpromenad. Jag har ju, som sagt, prioriterat målning av lekstugan framför träning så jag hade inte tränat sedan i tisdags. Sixten frös lite så han trampade på för att få upp värmen, vilket gjorde att jag fick springa. En bra uppvärmning för min springtur hem.


Eftersom jag haft ett litet uppehåll var min springtur hem aningens jobbig. Det var tunga ben och jag fick kämpa på rätt bra för att få en skaplig tid. Jag får ju inte låta det gå så många dagar emellan.

När jag duschat och ätit frulle åkte jag till mamma och hämtade Sixten. Vi åkte till stan och köpte nya fiskedrag till honom. Jag får ju lov att göra rätt för mig. Jag släppte av Sixten hos mamma igen på vägen hem eftersom han ville ut och arbeta med min morbror på gärdet. Jag passade på att åka hem och måla det sista på lekstugan. 

Jag hann precis klart lagom tills vi skulle åka och äta lunch hos mamma. Hon hade fått så mycket mat över från kalaset. Min bror med familj och min morbror med fru var också ditbjudna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar