fredag 28 juni 2019

Kroatien

I torsdags förra veckan åkte Sixten, Jesper och ja till Kroatien. Jespers föräldrar hade hyrt ett hus där, och hade bilat ner. Jag hade gärna bilat ner med dem, men det hade nog inte varit det bästa för Sixten. Istället flög vi ner och sammanstrålade vid huset. Jespers bror och hans flickvän hade också flugit ner, men kommit dit lite tidigare på dagen.

Vi var på flygplatsen i god tid. Vi åt mat, tittade i taxfreen och kollade på flygplan.




Vi kom till huset ganska sent på kvällen, men Sixten sov i taxin och hoppade genast i poolen. 


I fredags var det midsommarafton och den startade vi med ett dopp i poolen följt av frulle med utsikt.



Vi tillbringade dagen vid poolen. Solade och badade om vartannat. Så härligt!


I lördags och söndags var det mulet och lite regnigt. Jag låg kvar i sängen och fick kaffe serverat av Carola. Vilken lyx!


Fastän vädret var lite omväxlande badade vi och njöt av värmen. Och solen när den tittade fram.


I söndags hade vi en fin förmiddag och jag intog mitt morgonkaffe vid poolen Jag kunde inte se mig mätt på utsikten vi hade under veckan.




På kvällen tog vi oss en promenad upp på berget. Så fint!


I måndags åkte vi ner till stranden och hade en heldag där. Vattnet var kristallklart och så härligt!





I tisdags hade vi poolhäng på förmiddagen och på eftermiddagen åkte Håkan, Carola, Virre, Sixten och jag ner till havet. 



Sixten har varit mer i vattnet än på land. Han har busat med alla och varit i centrum. Han har verkligen behandlats som en kung. Han har varit så lycklig. Lyckligt barn, lycklig mamma.


Han har, på eget initiativ, börjat träna på att simma. Han har tränat och tränat och alla har varit engagerade i detta. Och övning ger färdighet.



Igår var det sista dagen. Vi åt frukost och sen skjutsade Håkan Johnny och Virre till deras flyg. Vi andra kastade oss i poolen.



Jesper och Sixten passade på att chilla lite och spelade schack. 


Klockan 11 satt vi inpackade i bilen för att åka mot flygplatsen. Men vi stannade till på vägen och badade i havet. Vi hittade en liten pärla mitt ute i ingenstans. Det var så fint där och vattnet var grönt.





Vilken underbar vecka vi har haft! Vi har solat, badat, ätit glass och god mat. Jag har läst ut en bok och kopplat av.

Vi kom hem inatt och när vi vaknat, duschat och ätit frulle packade jag upp lite innan jag skjutsade Sixten till sin pappa. På vägen hem passade jag på att handla och under eftermiddagen bytte jag i sängarna och tvättade det mesta av tvätten. Allt är uppackat och jag är i fas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar