måndag 22 juli 2019

Målning av lekstugan klar

Ett projekt jag hade den här sommaren var att måla om lekstugan. Jag lejde ju bort målningen av huset och garaget till en målarfirma förra året, men jag tänkte att lekstugan klarar jag ju av själv. 

Det hela påbörjades ju redan i början av månaden genom att vi tvättade hela stugan.


I måndags började jag skrapa av den gamla färgen. Vad jag skrapade. När jag gick och la mig i måndags kväll hade jag så ont i axlarna att jag inte kunde somna. Jag skrapade så att gamla minnen kom fram. Från början var det brun färg runt fönstren - på både lekstugan och huset.


Jesper och jag hade tänkt att vi skulle klara av allt själva - byta de bräder som var ruttna. Vi fick lite hybris när vi klarade av att bygga odlingslådorna så bra. Men när jag fick se att räcket var ruttet och att tre av fyra vindskivor var tvungna att bytas fick vi kalla in experthjälp i form av Jespers pappa. Så i onsdags var han här och hjälpte oss.


Sixten och jag började måla och när vi tog kvällen i onsdags hade jag hunnit måla alla fyra sidor, med undantag för vindskivorna, och grundmålat det nya räcket.


Vi har målat och målat. Nästan all tid har gått åt till det. Jag har till och med prioriterat bort träningen ända sedan i tisdags.


Mamma och Jespers pappa tyckte att det räckte med att måla det vita en gång. Men jag kände mig inte nöjd så nu är allt är målat två gånger, på vissa ställen tre. 

Nu har lekstugan samma färger som huset och allt är frid och fröjd i själen min.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar