söndag 3 februari 2019

Snö

Jag hann jobba i lite mer än en timme i torsdags innan de ringde från förskolan och sa att Sixten hade spytt. Det var bara packa ihop och åka och hämta honom. 

Han var pigg som en mört när jag hämtade honom och det enda han tjatade om var att gå ut. Jag frågade om kräkan var nära, men han mådde bara lite illa så vi pälsade på oss och gick ut. 

Sixten hade fått ett gevär av sin far, så vi gick ut i skog och mark och fällde inte mindre än tre älgar. 


Sen åkte vi lite spark. Härligt att vara ute, tycker vi båda. Vi har så himla roligt. Det finns inget roligare sällskap än Sixten. Jag fattar inte vad han får alla roliga kommentarer ifrån.


I fredags var Sixten sitt vanliga jag, och när vi skottat snö åkte vi på en sparktur. Det är så roligt att åka spark! Vilken fart man kan komma upp i. Helt hysteriskt.

Vi har haft en riktig ute-helg. Vi har varit ute i princip hela dagarna. Igår åkte vi spark upp till Ebbetorp där hela familjen just var på väg ut. 


Vi var ute där lite och Sixten hjälpte David att ge kossorna mat.


Sen gick vi alla hem till oss och Sixten och Stella åkte pulka och madrass. David, Elin och Alva gick hem, och Stella stannade kvar. Vi var ute tills barnen blev trötta och svettiga. Då gick vi in och fikade. En helt perfekt förmiddag.

För fjärde dagen i rad började vi denna söndag med att skotta snö. Sixten är såklart min medhjälpare och det är bra för mig att träna bort lite av mitt kontrollbehov och behov av att få göra allt på mitt sätt. Vad gör väl det om han skottar snö där jag precis skottat rent? Ingenting. Det tar bara lite längre tid, och tid har vi haft gott om den här helgen.


Sixten blev trött och la sig i en snödriva och vilade lite. Han är ju för skön.


När vi skottat färdigt sparkade vi oss ner till sjön för att titta på bilracet. Herregud, vad de kör bilar på sjön. Hela dagarna. Och Sixten var såklart nyfiken. Han gick fram och pratade med killarna som tävlade och va precis sådär frågvis som ett barn ska vara. 

Sen kom Håkan och Carola hit och hade middag med sig. Vi åt och fikade och sen var det dags för oss att göra våra söndagssysslor. Sixten är badad, jag är duschad, tvättkorgen är tömd, fågelmaten påfylld, matlådor gjorda och väskorna packade. Vi är redo för en ny arbetsvecka. En vecka, och sen är det sportlov.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar