lördag 16 februari 2019

Lovet i bilder

Jag kan inte förstå att det är lördag idag. Herre min ge. Var tog det lovet vägen? Vi har i alla fall haft det så himla härligt.

Alla mornar, förutom i onsdags, har Sixten och jag gått morgonpromenad. Det är ju ändå den bästa starten på dagen. Vi har fått så mycket frisk luft och sol på våra nosar.


Sixten cyklade 7,7 km i tisdags. Jag blev så stolt.

I onsdags åkte mamma och jag till Lidköping och gick i affärer. Jag skulle behöva lite nya kläder, men jag hittade inget som passade mig. Föll mig inte i smaken helt enkelt. Men vi hade trevligt ändå, då vi strosade runt i affärer och åt lunch.

I torsdags var det Alla hjärtans dag. Jag tycker inte att det är något speciellt, men Sixten och Jesper fick en liten present var och så åt vi på restaurang. Men först började jag dagen med att styrketräna. Sixten ville inte vara sämre han.


Sixten tycker att det är så roligt att cykla. Han har ju haft ett litet uppehåll över vintern, och nu vill han inte göra annat än att cykla. Jag uppmuntrar såklart detta i allra högsta grad. Dels för att han har så mycket energi att göra av med, dels är det bra att röra på sig. Det mår man bra av. 

Han har haft sina skidglasögon på sig hela veckan och låtsas att han kör motorcykel. Det innebär att han cyklar fort som en galning. Han vill att vi ska racea också, så jag får springa som en tok för att hinna med. Det har ju varit lite halt också. Ännu en anledning till att Sixten vill cykla. Han tycker att det är så roligt att sladda runt.


När vi ätit på restaurang hade vi soffhäng. Vi tittade på film och jag dog sötdöden när Sixten slängde upp sitt ben på Jespers ben.


Sen fick jag se att de satt likadant. 


Mina hjärtan. Så fina.

Jesper har, oturligt nog, haft fullt upp med skolarbete denna vecka och varit i Örebro inte mindre än fyra dagar. Men när katten är borta...


Så gulligt. Sixten satt där och pratade och pratade. Precis som Jesper brukar göra.

Idag började vi dagen med lovets sista morgonpromenad. En frisk och härlig sådan. 




Sixten stannade kvar hos mamma och jag sprang, via en omväg, hem. Det var lätta ben idag. Så härligt!

När jag duschat bäddade jag rent i sängarna och städade huset. Efter middagen gick vi ut och Stella kom hit. Jag tvättade bilen och barnen tvättade sina cyklar.


De blev klara snabbare än jag och då tog de fram grävmaskiner och började gräva i gräsmattan. Oh my gad. De var så skitiga.


Jag fick ta vattenslangen och spruta av det värsta innan vi gick in och fikade.

Sixten har en sleepover hos mamma inatt, så jag har skjutsat honom dit. Jag är helt slut och känner att jag är värd en kväll i soffan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar