måndag 11 februari 2019

Första dagen på lovet

Sixten vaknade klockan 6. Tidigt, men bättre än klockan 5. Vi gick upp och på Sixten insisterade på att få leka lite innan frukosten, så jag passade på att vika tvätt. Men sen gick vi ner och åt en lugn och skön frulle med tända ljus. Sådan vardagslyx.


Vi väntade på att det skulle bli lite ljusare innan vi gick ut på morgonpromenad. Jag passade på att stryka och greja, och medan jag gjorde det började det toksnöa. Men det finns inget dåligt väder.. Vi pälsade på oss och gav oss ut.

Det var väldigt längesen. Så skönt, fastän det var snöstorm och snorhalt. 


Sixten stannade hos mamma och jag sprang, via en omväg hem. 

När jag kom hem duschade jag, åt mellanmål och sen satte jag mig och jobbade undan. Nu kan jag ta lov på riktigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar