söndag 27 januari 2019

En Anna-helg

Det är väldigt sällan jag har en helg helt för mig själv, men så har det varit den här helgen. Sixten har varit hos Daniel och Jesper har varit hos kompisar. Jag brukar icke uppskatta att vara ensam någon lägre stund, men den här gången såg jag fram emot det. Tills Jesper skulle gå ut genom dörren. Då fick jag en liten släng av separationsångest.

När Jesper åkt bytte jag om till springkläder och gav mig ut en på en löptur. Det var så himla skönt. Solen sken och det var så friskt och skönt. Och vackert.




När jag kom hem satte jag mig i soffan tills jag blev rastlös och satte mig och jobbade tills jag blev trötters tös. Jag var i säng halv tio och vaknade klockan halv nio igår. 11 timmars sömn. Det var inte illa.

Jag gav mig ut på en löptur i ett betydligt gråare väder än i fredags. Men det var skönt ändå.


När jag duschat och ätit frulle gick jag ut och körde in ved. Sen satte jag mig och jobbade lite innan Sara hörde av sig och frågade om vi ville komma till Töreboda och gå till Mandy's med henne. Lena kom och hämtade upp mig och vi tre tillbringade kvällen tillsammans. 


Det var så himla trevligt och roligt och jag hoppas att Sara fick något annat att tänka på för ett tag.

Idag vaknade jag med en satans träningsvärk, men jag kände ändå att det vore skönt att styrketräna. And so I did.


Jag satte mig och jobbade lite tills Jesper kom hem. Som jag längtat efter honom!

Jag gjorde mina söndagssysslor innan jag åkte och hämtade Sixten. Han hade varit hos Daniel sedan i torsdags, så jag hade längtat ihjäl mig efter honom också. Det var himla skönt att vara ensam hemma, men det är så mycket skönare när mina killar är hemma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar