torsdag 24 januari 2019

Dalen

Jag är nere i en dal. Jag är ju det då och då, som den känslomänniska jag är. Det är höga berg och djupa dalar. Men den här dalen är djupare än vanligt, och jag har varit där ett bra tag nu. Längre än vad jag brukar. Alltså, vi pratar veckor.

Jag brukar vara bra på att ta mig upp. Jag brukar vara bra på att analysera varför jag är där, och sen gör jag något åt saken. Jag har naturligtvis gjort samma sak denna gång - försökt analysera. Men jag kan inte hitta orsaken till min vistelse i dalen.

Det har gått så långt att jag inte ens vill prata med Jesper om saken. För jag har ändå inget att säga. Då tyckte han att det var fara på taket och vi pratade länge om allt. Vi kom inte fram till något eftersom vi fick avbryta. Jag fick pulshöjning av att prata om det, och jag skulle gå och lägga mig. To be continued. 

Jag försöker fokusera på positiva saker och se fram emot roliga saker jag vet ska hända. Dagens positiva hittills:
  1. Sixten sov till 6.30. Skönt med sovmorgon!
  2. Att få äta frukost i lugn och ro med tända ljus. En vanlig torsdag.
  3. Förmiddagsfika - kaffe och minisemla.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar